Småtår

Tjugofem minuter över fem, solen står i väster
och nu ska man hem till norrland på semester

Jag saknar snön, och Hälsingland. Jag går med tvätten och fryser lite. Som när man hämtade ved till spisen på morgonen och hade för lite kläder på sig. Det hade man ju jämt. Träskor, fast det var jättehalt och mor förmanade en om att vara försiktig. Jag måste se till att alla bokar in veckan nu isommar då vi ska resa, barnen vi. Det ser jag fram emot.

Men nu på fredag blir det dans. Polskanybörjarkurs och hon nya DS-aren ska spela. Vi blir några stycken som går. Super blir det. Och min bok har kommit. Den till mitt exjobb. Det känns jättebra. Hur bra som helst kan det bli, helt klart. Peppen är enorm. Ikväll ska jag till Angered på möte om deras klubb. Det blir spännande.

Man kanske ska skaffa sig en kamera, ändå. Och komma ut mer. Men då måste jag först bli klar med disken här. Och lyssna färdigt på de här låtarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0