Kärlek 1

Snart går jag fram och tar din hand, utan att fråga
även om jag skäms står jag kvar, jag tror jag vågar

Igår upptäckte jag att plastpåsarna under diskbänken blir varma när jag diskar. Det är klart de blir, men det var ändå oväntat. Idag blir jag varm i kroppen av teet och torr om händerna och armarna av vädret. Sådär så det kliar och man får torra fläckar. Jag stjäl lite kroppssmör av det jag gav Klara i julklapp. Luktar exotiskt.

Jag var på manifestation på Kvilletorget. Ingen annan från klubben var där, men Malin från Skutskär och mycket snö i luften och man skulle haft sockor på fötterna. De farmor stickat åt mig är jättesköna. Helt underbart att komma hem till en varm linssoppa.

Idag känner jag samhörighet med alla som

kokar potatis
har persiennerna uppdragna
tror på det de gör
tycker om snö
tar saker för vad de är
sjunger för sig själv
mår bra av att göra saker fint
bakar
vågar ta sig an nya saker
ser saker hos sig själv som de tycker om

och hos andra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0