Oranga löv

Idag hade jag tenta. Var sjukt opeppad. Det enda som är drygare än att gå upp ur en alltför tom säng en tentamorgon är en dito då man inte har någon frukost hemma. Men det släppte lite när jag väl satt där. Tentakänslan. Det är nog något som bara infinner sig vid mattetentor, så tyvärr inget som de flesta någonsin upplever. Jag brukar ta mycket pauser när jag skriver. Sitta och titta hur de andra jobbar. Känslan av att komma på en lösning till något man funderat på i timmar. Och känslan av att inte göra det. Jag vet inte hur bra det gick, men om det inte gick vägen tror jag det gör det nästa gång. Faktiskt.

Utanför tentafönstret lös höstlöven, och jag längtade upp till Trönö. Jag ska titta på tågbiljetter, och när nästa kurser börjar. Vilka det blir. Jag vill cykla ner till Hägers och köpa en påse godis. Johannes kanske vill följa med. Kratta höstlöven på baksidan, och göra omöjliga planer om lusthus och potatisland. Kanske en stengärdsgård.. Jag lyssnar på Billie, men tänker på Tekla.

Kommentarer
Postat av: Isak

Hallå,

Hoppas du klarade tentat!

Spelar du fortfarande fiol? I så fall har jag ett tips åt dig, Follging Molly!

http://www.youtube.com/watch?v=ZxKWF37OFMw



Fantastisk låt och band, Irelands finest!

Lär dig den eller någon annan av deras så kan vi starta band sen :)

2008-10-22 @ 19:41:49
Postat av: Isak

Flogging Molly...

2008-10-22 @ 19:43:16
Postat av: ksel

Åh, om jag vore så bra.. Men jag blir sjukt sugen. Länge sen jag lyssnade på sån musik, faktiskt. Du får tipsa mig! Jag ska öva, jag lovar, men det blir nog något lite enklare till att börja med..

2008-10-22 @ 20:42:39
URL: http://akseli.blogg.se/
Postat av: ani

i trönö lyssnas det på tekla...

2008-11-07 @ 23:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0