Snö

Jag kommer till Hälsingland på kvällen och det är som att resa tillbaka i tiden. Till när vintrarna var snöiga och hela mitt liv när jag bodde här. Det är lite läskigt hur snabbt sånt kan försvinna när man hamnar i en annan omgivning. Jag har kanske för lite kontakt domhäruppemed. Nog. Och jag vill åka skridskor, igen! Det gick så himla bra nere på Lisebergs isbana. Jag liksom flög fram och det var riktigt läskigt för jag hade ingen hjälm och det brukade jag alltid ha förr när jag var liten för sex år sen och var jättedålig på att åka.

Häruppe ska jag hjälpa mor med hushållsarbetet, kasta snöbollar, läsa Stridos och Anis böcker, spela Starcraft med Joha, plugga och syssla lite med endel projekt jag har. Upptäcka gamla minnen och göra endel nya.

Kommentarer
Postat av: ellen

god jul! (och jag har en blogg, igen)

2008-12-22 @ 23:07:01
URL: http://dancetotheradio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0