Tänktänktänk!

Jag hörde på radion om en kultur att ringa en signal till någon när man tänkte på den. Så om man fick en signal från någon betydde det att man blivit tänkt på. Det kändes fint. Jag tror många skulle må bra av att veta hur mycket folk tänker på en. Man borde berätta mer för folk att man tycker de är bra. Varje gång du tänker något positivt om en annan människa, säg det. Jag har faktiskt tänkt på det sen ett tag tillbaka, och det gäller faktiskt att sån man är mot andra kommer de vara tillbaka. Jag tror att nu finns det fler jag vill säga bra saker till än någonsin förut.

De senaste dagarna har jag mått väldigt bra. Jag har träffat fina människor och pratat med fina människor i telefon och på andra sätt. Jag vill kanalisera det till så mycket annat än tentapluggande. Det blir, också. Studiedisciplin har jag aldrigt haft, även om det är rätt roligt också, när jag får ro. Just nu önskar jag mest av allt att jag snartare än innan är mindre ensam som bor här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

säg bra saker till mig, Aksel.

2009-01-08 @ 23:25:47
Postat av: Ulrika

Aksel. Jag hamnade här genom Affe. Jag gillar din blogg och har ett förslag. Maila mig gärna./U.

2009-01-14 @ 15:39:38
URL: http://bibliwoman.blogg.se/
Postat av: liec

Det är trevliga tankar det där. Brukar gå fram till folk lite då och då och ge dem spontana komplimanger. De tycks bli glada =)

2009-02-05 @ 21:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0