Hur man ska vara

Jag fick pumpa cykeln på macken. En man i en bil frågade något obegripligt, och till slut förstod jag att han ville veta hur jag kunde pumpa cykeln trots att luftslangen inte hade ett sånt munstycke. Det är inte alltid så lätt att förstå vad folk menar. Jag pratar själv rätt obegripligt emellanåt.

Jag funderar lite på hurdan man förväntas vara i samhället idag, med att känna en massa folk och ha koll på allt: Inte bara allt som händer utan vad andra folk tycker och känner. Och man ska känna en massa saker själv också, och prata om det och ha relationer och hitta på saker och kommentera det och det. Aldrig långt bort till världen - aldrig långt bort från världen.

Själv har jag alltid varit rätt långsam av mig. Tänkig mer än pratig. Och rätt bra på att vara ensam. Saker betyder ju mer, ju färre de är. När allt blandas är det svårare att känna av de enskilda ingredienserna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det där youtubeklippet var jättebra! Alltid när man vänder på det blir det så klockrent, hur sjuka vissa situationer är.

2009-08-30 @ 19:09:04
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0